نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

Artist هنرمند


نقد و بررسی فیلم 

   هنرمند  The Artist




هنرمند فیلم هنرمندانه ایه . فیلمی نادر که در طول این سالها نه مانند اون بوده و نه احتمالا به زودی دوباره ساخته خواهد شد چون یادآور دورانیه که تبدیل به خاطره شده .

مهم ترین معضل روبه روی این فیلم ، کپی برابر اصل شدن این اثر با آثار کلاسیک صامته که اتفاقا همینطور هم دراومده ؛ یه کپی برابر اصل با کیفیت بالاست یا به قول ای.او.اسکات ( منتقد آمریکایی ) فیلم هازاناویشیوس (کارگردان) بیشتر از اون که یک بازتولید وفادارانه باشد ، یک نسخه ی امروزی شده خوش طعم از اون سینماست .

همه چیز ، از بازیها گرفته تا طراحی های صحنه و لباس و فیلمبرداری و کلا میزانسن و دکوپاژ کاملا باورپذیره که برای اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 هستش .

داستانی که برای این فیلم درنظر گرفته شده با توجه به سال ساخت فیلم یعنی 2011 ، هوشمندانه ترین داستانه . " بحران بازیگر ستاره ی سینمای صامت در مقابل سینمای جدید و ناطق و ستاره شدن دختری که عاشق هنرپیشگی بود به وسیله ی خود او و تلاقی این دو فرد و داستانهایی که شکل می گیره . "

هنرمند یک جا در یک سوم ابتدایی و جای دیگه در اون پایان خیلی جذاب ، شوخی های زیرکانه ای با سینمای صامت هم می کنه که اتفاقا در جهت فیلمه ؛ خوابی که جورج ولنتاین ( ژان دوژاردین ) می بینه و اون صداها و نمای کجی که هوشمندانه استفاده شده و اون پایان خاص و درجه یک فیلم که رضایت کلی رو فراهم می کنه مخصوصا بازهم وجود صداها و دو سه دیالوگی که گفته می شه .

یکی از نکات اساسی آثار صامت وجود دیالوگهای میان پرده ایه . خیلی مهمه که این دیالوگها کجاها استقاده بشن ، با این که هنرمند کلیت مفهوم و حرفهایی که از زبان بازیگراش ادا شده و مخصوصا احساسات رو تونسته تا حد واقعا خوبی به مخاطب القا کنه اما یه جاهایی نبود دیالوگ کمی اذیت می کنه ؛ البته نکته جالب اینه که تماشاگر جوونی مثل خودم هر لحظه امکان داره در طول فیلم منتظر باشه بازیگرها یه حرفی بزن اما دوباره یادش میاد که با یه اثر صامت طرفه .

موسیقی در سرتاسر فیلم حاکمه و کاره سختیه برای یه فیلم 90 دقیقه ای ، 90 دقیقه موسیقی بسازی که دقیقا روی فیلم بشینه و بیرون از فیلم نزنه ، اسکار موسیقی رو به حق از آن خودش کرد.

 حفظ ریتم هم در همچین اثری سخته و از همین رو برخی مواقع امکان داره فیلم تا اندازه ای  بی رمق بشه با این حال کلیت فیلم جذاب و گیراست .

هنرمند اگر چه فیلمی پیچیده و با درونمایه ای در حد یک شاهکار نیست اما اثری ارزشمند ، نایاب و ماندگاره اگر چه بازهم می گم فیلم قرار نیست جهان شمولی خاصی رو مدنظر داشته باشه و قرار نیست شما رو تحت تاثیر معنایی خاصی قرار بده ؛ قراره چیزی رو تجربه کنید که فراموشش نخواهید کرد .

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
mmad شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ب.ظ http://nemidanam.blogsky.com

خیلی دنبالش گشتم خیلی ولی هرچی گشتم پیداش نکردم
بیا با هم رفیق بشیم بفرستش

شاید اگه این فیلم ، یه فیلم نایاب بود براتون می فرستادم اما شما به راحتی می تونید این فیلم رو یا دانلود کنید و یا از سایتهای فروش فیلم خریداری کنید .
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد