ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
افت سینمای انیمیشنِ آمریکا باعث شده تا اصولا با انتظارات کمتری به دیدن آثار این ژانر (حتی برترین های سال) نشست اما 6 قهرمان بزرگ با شروع فوق العاده و درگیر کردن مخاطب در جذابیت های بصری و داستانی و در کل فوران خلاقیت دهنی سازندگان ، به نظر میاد این نظر رو تا حدی رد می کنه و از همین رو نوید یکی از بهترین های چند سال اخیر رو می ده اما باید دید این خوب بودن تا چه اندازه بر کلیت کار حاکمه .
اتفاقی دراماتیک و ناگهانی در یک سوم ابتدایی ، شوکی رو به روند شاد و انرژیک فیلم منتقل می کنه تا داستان وارد فاز اصلی خودش بشه . رابطه ی پسری نوجوون ( هیرو Hiro ) با رباتی هوشمند و در عین حال ساده ( بیمکس Baymax ) که نه تنها مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش فیلمه بلکه به جزئی از شیرین ترین لحظات سینمایی سال تبدیل شده ؛ چراکه پرداخت ظاهری و رفتاری بیمکس فراتر از چند شوخی و چند حرکت بامزست و این رابطه حتی در سکانسهای اکشن هم لذت بخش و اثرگذاره . جمع 4 نفره دوستان تاداشی هم که بیشتر بر اساس ویژگی های رفتاری متمایزن تا شخصیت پردازی ، در نیمه دوم در بستر وقایع جای می گیرن و دلایل بیشتری برای لذت بردن از فیلم ایجاد می کنن و با وجود مرد نقابدار , وجه معمایی! نصفه و نیمه ای هم یافت می شه .
با این حال مشکل داستان از جایی خودش رو نشون می ده که مخاطب می فهمه پشت این ماسک کیه و اتفاقات تعریف شده و تغییر این شخصیت ، صرفا در حد منطق نوجوون ها می تونه قابل پذیرش باشه و این ضعف در شرایطی بر فیلمنامه وارده که کلیشه ای بودن این وجه داستان رو بخوایم نادیده بگیریم و به همین دلیل وقتی کمی جدی تر به کلیت فیلم نگاه می کنیم ، ضعف در روایتی قانع کننده و مسیری نه غیرقابل پیش بینی بلکه انحرافی کاملا مشخصه ، مسیری که بیشتر در جهت تحقق این 6 قهرمانه و عنوان فیلم هم به شکلی تحمیلی بر این نکته صحه می ذاره . خوشبختانه با اینکه در یک سوم پایانی نکته آنچنان غافلگیرکننده ای وجود نداره اما کشش فیلم به خوبی حفظ می شه خصوصا که رابطه بین هیرو و بیمکس برخلاف خود داستان ، همچنان در مسیری تکاملی و سرشار از جذابیته .
قطعا اسکار 6 قهرمان بزرگ دلیلی بر برتر بودن اون نیست چرا که همچنان در ارزیابیِ شخصی ، جایگاه فیلم لگو به عنوان بهترین انیمیشن سال رو تثبیت شده می دونم و در رقابتی عادلانه ، با وجود کارهای خاصی چون افسانه شاهدخت کاگویا ، کار برای 6 قهرمان بزرگ سخت تر هم خواهد شد اما قطعا می شه در بین سه انیمیشن CG برتر سال قرارش داد چراکه علاوه بر نکات مثبت گفته شده ، کاراکترهای جذاب و خوش سر و شکل ، لحظات کمدی موجود در سرتاسر فیلم و البته کیفیت بسیار بالای گرافیکی و تقریبا هر اونچه که به لحاظ بصری از انمیشنی امروزی انتظار می ره رو در چنته داره.
به نظر من این فیلم به خاطر برقراری رابطه عاطفی و شوک قوی که اول داستان داشت برنده شد. رفتار خنده دار و جذاب بی مکس و هوش بالای هیرو باعث کشش فیلم بود و گرنه 4 شخصیت قهرمان دیگه از نظر من اضافی بودند
ممنون از نظرتون . در مورد بخش دوم صحبتتون داخل متن اشاره کردم و بالطبع باهاتون موافقم اما در مورد بخش اول ، برنده شدن این فیلم در اسکار رو به نشانه بدسلیقگی می دونم و نه رابطه و شوک فیلم که قوی هم نیست . موفق باشید